STARTEN MET
DE FINANCIËLE FOTO

Jouw Financiële Foto wordt in opdracht van jouw werkgever uitgevoerd via het onafhankelijke financieel adviesplatform MijnGeldzaken. Je gaat samen met de adviseur een compleet overzicht maken van de huidige en toekomstige financiële situatie van jouw huishouden.

In een persoonlijk gesprek krijg je een advies en kun je al je vragen stellen.

Vraag nu jouw gesprek aan
Söderberg & Partners software
Na het gesprek heb je direct inzicht in wat er wél en niet kan
Je bent eigenaar van jouw gegevens, je adviseur kan pas meekijken nadat jij hier toestemming voor geeft
Onze adviseurs zijn onafhankelijk en verkopen je geen producten

Advies om de juiste keuze te maken

Krijg het juiste inzicht om belangrijke keuzes te maken en slim om te gaan met verschillende regelingen die beschikbaar zijn. 

Denk hierbij bijvoorbeeld aan meer grip op je inkomsten en uitgaven, deelname aan een generatieregeling, gebruikmaken van de regeling zware beroepen en/of gebeurtenissen in de privésfeer met financiële gevolgen, zoals het kopen van een huis. 

Vraag nu jouw gesprek aan

Het (online) gesprek met de financieel planner

Jouw gesprek met de financieel planner duurt anderhalf uur en is betaald door je werkgever, dat is natuurlijk super! Maar hoe maak je hier het beste gebruik van?

Start nu door je op te geven voor een gesprek. Vervolgens nemen wij contact met je op om het traject verder met je af te stemmen. 

Bij een online afspraak bel je de adviseur op het afgesproken tijdstip door in te loggen in MijnGeldzaken.nl, jouw adviseur te kiezen en dan te klikken op de groene knop om de adviseur te bellen. Als je hebt gekozen voor een afspraak bij jou thuis of bij je werkgever, ontmoet je de adviseur op het afgesproken tijdstip.

“Ik was in elk opzicht positief getroffen door de diepgang, de kennis en de prettige communicatie. Zeer nuttig! En door de ontspannen setting was het heel makkelijk een aantal zaken aan de orde te stellen die vervolgens goed geadresseerd werden. Top!"
G.M. medewerker IBM
"De adviseur kwam met mogelijkheden die ik zelf nog niet had gezien!"
L.V. medewerker Respont over advies deelname Generatiepact
"Ga zo door, adviseur was prettig en nam alle tijd voor onze vragen."
Mw A-W, medewerker SKBG over advies deelname Generatiepact

Veel gestelde vragen

Worden mijn gegevens vertrouwelijk behandeld? 

Ja. FinBase BV (de organisatie achter MijnGeldzaken.nl) handelt volgens de Wet Bescherming persoonsgegevens. Uw financiële gegevens kunnen op geen enkele wijze worden doorgespeeld naar derden, dus ook niet naar uw werkgever! Dat is bij wet ook verboden. Alleen wanneer u daar expliciet toestemming voor geeft, kunnen gegevens (exclusief uw transacties in het huishoudboekje) worden ingezien door een onafhankelijk adviseur die u zelf kiest. Verder vragen wij u niet om andere persoonsgegevens dan uw e-mailadres en kunt u uw gegevens verwijderen wanneer u dat wilt. FinBase staat onder toezicht van de AFM. 

Is er ook een handleiding?

Er is geen handleiding van MijnGeldzaken.nl, maar we helpen u wel op diverse manieren op weg: 
1) Bij het opstarten kunt u een tour volgen. Deze kunt u opnieuw opstarten door op tour te klikken rechts boven 
2) Diverse onderdelen bevatten een instructievideo. Deze zijn dan op te starten onder de titel. Bijvoorbeeld bij Mijn bezittingen en Mijn planning 
3) Rechtsboven vindt u de help 
4) Daarnaast kunt u contact opnemen met een adviseur. Het eerste uur is voor u betaald. 

Wat heb ik nodig om een gesprek te voeren met de adviseur in de online advieskamer? 

Om een gesprek te voeren in de online advieskamer hebt u een computer nodig die verbonden is met internet. Deze computer (mag ook een Apple zijn) dient te beschikken over geluid en een microfoon. Een webcam is niet verplicht, maar het is wel aardig als de adviseur u ook kan zien. De online advieskamer werkt met de internet browsers: Google Chrome, Firefox en Internet Explorer 10 of hoger. Bij Internet Explorer moet wel een plugin geïnstalleerd worden. Hoe dat werkt krijgt u te zien als u de advieskamer opstart. 

Hoe veilig is de verbinding van MijnGeldzaken.nl? 

MijnGeldzaken.nl is een platform van FinBase BV, een onafhankelijke organisatie die consumenten inzicht geeft in hun financiële situatie en de gevolgen van levensgebeurtenissen daarin. Het platform waakt over privacy en veiligheid. Alle communicatie verloopt dan ook via een beveiligde ssl-verbinding, ook wanneer u contact heeft met de adviseur via de online advieskamer. De software achter MijnGeldzaken.nl wordt overigens ook gebruikt door banken en verzekeraars bij het maken van financiële planningen. 

Kan ik me met mijn privé-e-mailadres aanmelden? 

Om gebruik te maken van het gratis online instrument van MijnGeldzaken.nl dat door uw werkgever wordt geregeld, moet u inloggen met het e-mailadres van uw werkgever. Wel kunt u na de bevestiging van uw account via de mail, uw e-mailadres wijzigen. Dat doet u in MijnGeldzaken.nl bij het onderdeel ‘account’. Alle e-mails van MijnGeldzaken.nl en de gekozen adviseur komen dan voortaan op uw privé-e-mail binnen. 

Ik wil graag gebruik maken van het gratis adviesgesprek, maar ik wil niet dat de adviseur toegang heeft tot mijn gegevens. Kan dat? 

Ja, dat kan. U bepaalt of u uw adviseur toegang geeft tot uw dossier. Dit doet u bijvoorbeeld wanneer u online advies gaat aanvragen. 

Een adviseur die mee kan kijken met uw dossier, heeft beter zicht op uw situatie en kan u zo sneller persoonlijk advies geven. Maar het is volledig aan u om te bepalen of u dit wilt. Overigens kunt u uw toestemming om mee te kijken, te allen tijde intrekken. Dat doet u in MijnGeldzaken.nl bij het onderdeel account. 

Hoe meld ik mij aan voor gratis toegang tot het online instrument van MijnGeldzaken.nl? 

Aanmelden is simpel:
1)  Vul het aanvraag formulier in onderaan deze pagina
2) Jouw adviseur neemt contact met je op met verdere instructies
3)  Kies voor aanmelden bij MijnGeldzaken.nl
4)  Vul bij het e-mailadres het e-mailadres van uw werkgever in om gratis toegang te krijgen tot alle functionaliteit (u kunt later dit adres veranderen)
5)  Beantwoord de vragen. Kunt u niet alle vragen direct goed beantwoorden, vul dan een schatting in. Alles is later nog aan te passen. Ook kunt u vragen stellen tijdens de workshop of later aan een adviseur.
6)  U komt nu in MijnGeldzaken.nl. Volg de tour en bekijk de instructiefilmpjes op de pagina’s. Er is ook een help aanwezig rechtsbovenin het programma. 

Hoe gaat het gesprek met de adviseur in de online advieskamer in zijn werk? 

In de online advieskamer spreekt u de adviseur van uw keuze vanachter uw computer, op een tijdstip en plek die u schikt. Wanneer u daar toestemming voor hebt gegeven, kan uw adviseur meekijken in uw dossier. De adviseur kan ook zijn scherm delen om grafieken en cijfers te verduidelijken. Klik hier om een filmpje over de werking van de online advieskamer te bekijken. 

Ik wil meer advies dan 1,5 uur. Hoe kan ik dat regelen? 

Via uw werkgever is anderhalf uur financieel advies voor u betaald. Wilt u meer advies dan hebt u de keuze om adviesminuten te kopen of gebruik te maken van een advies-service. Bekijk hier de diverse adviesmogelijkheden. 

Aangezien sinds het provisieverbod financieel advies betaald dient te worden, bespaart u geld wann eer het advies in korte tijd gegeven kan worden. De gedachte achter MijnGeldzaken.nl is dat u veel zelf kunt doen, maar u een onafhankelijk adviseur kunt raadplegen wanneer dit wenselijk is. 

Hoe lang loopt het abonnement? 

Via uw werkgever ontvangt u een zilver abonnement op MijnGeldzaken.nl. Gaat u naar een andere werkgever dan verloopt uw abonnement en komt u in het gratis bronzen abonnement. Uw gegevens blijven dus altijd bewaard tenzij u zelf uw abonnement beëindigd en uw gegevens worden verwijderd. Dit kunt u doen bij het onderdeel account / type account wijzigen. 

Ik heb een andere vraag over de werking van MijnGeldzaken.nl, waar kan ik die stellen? 

 Als u een vraag heeft die niet wordt beantwoord via de help en instructievideo’s dan kunt u gebruik maken van de feedback-knop. Als u ingelogd bent, dan vindt u deze onderaan de pagina. MijnGeldzaken.nl geeft u dan zo spoedig mogelijk antwoord. 

Verder heeft MijnGeldzaken.nl een overzicht met veel gestelde financiële vragen op allerlei gebied. U kunt deze hier bekijken. 

Hulp nodig?

Mail dan naar support.consument@mijngeldzaken.nl. Noem daarbij dat u komt via de Financiële Foto. U ontvangt normaal gesproken binnen 24 uur antwoord. 

Plan jouw gesprek in

Vraag hier je gesprek aan.